LOYALITEIT BIJ ADA BETA

Grote bedrijven als luchtvaartmaatschappijen, hotelketens en supermarkten gebruiken het allemaal: loyaliteitsprogramma’s. Klantloyaliteit is de kernfocus van deze kolossen, maar is niet minder relevant voor kleinere bedrijven. Ada Beta kan haar expertise inzetten om een passend programma voor jouw bedrijf op te zetten waarmee je klanten langer en intensiever aan je kan binden.

Er zijn twee hoofdstappen om klantloyaliteit te bereiken:

1 – Het creëren van prikkels om potentiële klanten om te zetten in betalende klanten

2 – Ze op alle mogelijke manieren loyaal houden

LOYALITEITS PROGRAMMA

Klanten zijn bereid meer geld uit te geven om die felbegeerde loyaliteitsstatus te krijgen en te behouden. Het verlies van loyaliteitsstatus, het verliezen van kortingen en het recht op extra functies (late check-out, gratis verzending, beperkte aanbiedingen) zijn allemaal bedoeld om een gevoel van verlies te creëren, om zo mensen langer binnen te houden. Klanten die langer blijven zijn zeer waardevolle, die ook nog eens een schat aan gegevens bieden die ze achterlaten in het loyaliteits-ecosysteem.

Prikkels kunnen echter snel verliesgevend worden. Vaak bieden loyaliteitsprogramma’s bijvoorbeeld gratis items aan, waar zelfs de meest loyale klanten graag voor zouden betalen. Spaarprogramma’s bouwen tegoed op voor klanten die ze later bij jou kunnen uitgeven, maar werken ook als een manier voor klanten om te realiseren hoeveel ze uitgeven. Loyale klanten met een hoge loyaliteitsstatus vragen veel aandacht van bijvoorbeeld de klantenservice. En aangezien de hoge status per definitie beperkt is, betekent dit dat andere klanten een inferieur product of dienst zullen ontvangen. Dit speelt de mogelijkheid tot slechte reviews of klachten in de hand.

Alleen de ene klant is de andere niet en niet alle loyaliteitsprogramma’s hebben dezelfde positieve impact op het bedrijf. Data kunnen hier hét verschil maken, want middels data kun jij identificeren welke functies van jullie loyaliteitsprogramma winst opleveren en welke klanten het beste bij jouw loyaliteitsprogramma passen.

AI-ALGORITME VAN ADA BETA

Het Ada Beta AI algoritme kan worden ingezet om een goed werkend loyaliteitsprogramma te creëren, door te focussen op de meest waardevolle functie; de mogelijkheid om de gegevens van binnen het loyaliteits- ecosysteem te gebruiken.

Met behulp van deze gegevens ontwerpen we een aangename loyaliteitservaring voor klanten door:

1 – Gepersonaliseerde waardeverbetering toe te voegen

2 – Op algoritmen gebaseerde timing voor verwijzingsprogramma’s te gebruiken

3 – De invoering van een optimalisatiemodules voor het aanbieden van hoogwaardige, goedkope aanbiedingen

Met behulp van data zorgen wij dat jouw klanten zich bijzonder voelen, dat ze langer bij je blijven én dat het loyaliteitsprogramma winstgevend is.

JOUW VRAAGSTUK BIJ ONS DEPONEREN?